Tjäna!

Vad gör ni en sån här tråkig och grå söndag?
 
Jag har varit ute och ridit i regnet, sen har jag bara pluggat. Fick en mindre hjärtattack i veckan när jag såg hur snabbt tiden har runnit ur mina händer och om två veckor har jag en fet tenta, min allra första saltenta. I industriell ekonomi. Det här trodde jag aldrig om mig själv för två år sedan. Att jag skulle vara en ekonomistuderande littvetare! Det ni, den kombon är fan sällsynt och kanske inte alls särskillt poppis... Vad vet jag, det är roligt iaf och det håller mig på spåret. Det där uttrycket låter så mycket bättre på engelska, keeps me on track.
 
Jag har vaggat in i en countrybubbla... Hur hamnade jag här? Tim McGraw, Keith Urban och Rascal Flatts. Jag började min pluggdag med Nirvana och klickade mig vidare, ni vet så där som man kan göra på spotify när man är uttråkad. Men hur kommer man in på country från alternative rock? Det är dagens stora mysterium, OCH vad händr med världen egentligen?! The Animals ska till Garvaren i Ljungby! Jag höll på att ramla ur stolen när jag såg det. Dem måste ju vara minst 139 år gamla. Nää men vad hände där?
 

Längtar ut i skogen när jag kollar in albumet från att jag och Nils var i Norrland och vandrade. Det var sjukt kul! Och vilken upplevelse, det var annat än att ligga på en strand i en turistfälla må jag säga. Om det inte hade regnet så förbannat mycket hade denna utomhusvistelse lätt varit topp fem av upplevelser i hela mitt liv.
  
 
 
Kommentera inlägget här: