28/11

Det börjar dra ihop sig för tenta här hemma. På söndag ska jag skriva min första tenta på campus. Innan har jag "bara" skrivit hemtentor. Saknar mina hemtentor. Gå runt i mjukiskläder och filosofera. De mest briljanta idéerna kommer till mig när jag sitter hemma och får ta det lugnt. Hur ska det här gå? Sitta på samma plats i fem timmar, begränsat med tid också. Tentan är på en söndag också? Första advent, jag undrar lite varför skolan hatar mig så mycket. Jag vill inte åka in till Växjö på en söndag för att skriva tenta i upplysning och romantik? Jag vill kunna umgås med mina vänner i helgen och ta det lugnt. Jag har inte hunnit tr
 
 
äna ordentligt på riktigt länge nu. Och det blir inte bättre av att det finns massa gott fika hemma.
 
Ikväll ska iaf jag och Manny ut och gå en svettig runda och sen avsluta med bastubad hemma hos mig. Ska bli så jävla skönt. Mitt inre skriker efter en mänsklig varelse att prata med. Jag kom på nyss att jag inte har öppnat munnen och tagit en enda ton på hela dagen. Så jag ringde mamma. Klockan ett, det var min första mänskliga dialog idag. Eller dialog överhuvudtaget. Jag är inte knäpp....
 
 
 
I söndags åkte mitt hjärta. Lämnade mig "ensam" kvar hemma. Jag grät och grät. Tog rundan runt Bräkentorp med mor och far i hopp om att frisk luft skulle rensa mitt huvud. Men mitt hjärta, varning för äcklig klyscha, gör lite ondare hela tiden när jag tänker på att Cas har åkt.
Kommentera inlägget här: