Stad

 
Jag och min syster Elin i Halmstad. Halmstad, en sommarstad dit alla bad och solsugna Ljungbybor vallfärdar när solen tittar fram. Har kollat på högskolor och universitet enda sedan jag tog studenten. Jag har varit inne på att plugga både det ena och det andra. Jag har funderat och funderat och jag tror inte att jag vet ännu vad jag vill bli. Men jag ska iaf plugga till hösten, oavsett om det blir en kurs eller flera eller om det till min stora lycka blir ett program. Det vill jag verkligen, plugga, flytta och kanske starta ett "nytt" liv. Men ändå inte.
 
Halmstad ligger inte så långt ifrån Ljungby, det är en lagom stor stad, det är en stad med klubbar, caféer, restauranger, affärer och andra roliga aktiviteter. Det är ett plus att det ligger vid havet med. Det gillar jag. Man ska absolut inte välja skola och program efter vilken stad man vill bo i eller hur utelivet är. Man ska läsa något man tycker är kul och något man verkligen vill, sen får man helt enkelt infinna sig vilken stad det nu än må vara.
 
Det är så spännande! Undrar vilken stad jag hamnar i, och hur min lägenhet kommer se ut, vart den kommer ligga. Undrar hur mina nya klasskompisar kommer vara, hur skolan ser ut, om jag kommer träna. Det finns så mycket nytt med att flytta och plugga. Undrar om Nils kanske flyttar med. Jag hoppas det!
Kommentera inlägget här: