Sjuk

Sjuk i huvudet. Svartsjuk. Sjösjuk. Sjukt.

Men jag är bara sjuk. Jag har ont i halsen och snorar rätt så rejält. Det är inte roligt, speciellt inte när man har massa prov i skolan. Det gick faktiskt så långt igår att läraren gick och hämtade papper till mig. Det var väl snällt? När man är hemma kan man i alla fall stoppa in papper i näsan men det går ju inte i skolan, då anses man nog vara lite korkad. Om jag fick bestämma skulle jag gå runt med papper i näsan hela dagarna, en stor boll av hår på huvudet, mjukisbyxor och en stor hoodie i skolan. Men riktigt så går det inte till. Med två veckor kvar i skolan tror jag att alla tänker lite extra på vad man har på sig. Till exempel såg jag en tjej idag som hade en finklänning på sig. Hon brukar inte gå runt med finklänning. Kul tycker jag. Det är nu vi vågar sätta på oss det vi vill (förutom mjukis med snorpapper) för vi kan och vi bryr oss inte. Eller?

Jag sitter och pluggar på veckans sista prov. Två latinprov har jag kvar att göra, sen kan jag pusta ut för denna veckan. Har ett prov nästa tisdag sen kan jag pusta ut resten av mitt liv. Det ska bli så jävla skönt! Ni fattar inte, och även om ni tror att ni fattar så fattar ni inte! Detta kommer bli himmelriket på jorden. Vecka 24 in my ♥!
Då är det fest hela veckan och inget kommer stoppa mig! Jag skiter i om det regnar (fast om det regnar på baldagen baldagen blir jag sur), jag skiter i om det inte finns tillräckligt med alkohol, jag skiter i om jag har hål i skorna, jag skiter i folk är sura, jag skiter i allt vad skolan heter och jag skiter i vad mina kompisar säger för jag ska pussa dem hela veckan ändå.

Men visst känns det konstigt att dagen börjar närma sig? Dagen jag har bloggat om innan ;) Dagen då vi springer ut och har hela världen framför oss. Dagen då alla är vitklädda och äventyret tar slut för att ge plats till ett annat. Med blandade känslor inser jag nu att jag kommer sluta skolan. Jag kommer sakna alla. Jag kommer inte sakna läxorna. Jag kommer sakna matsalen och kafeterian i vilka vi har haft så roligt. Jag kommer inte sakna naturarnas stinkande korridor.

Nää nu måste jag sluta skriva och börja plugga innan jag börjar gråta på riktigt. Den där jävla Chris Medina....

a

 

Kommentera inlägget här: