Japan

Det som har hänt i Japan rörde mig först inte. Visst tyckte jag att det var hemskt och tråkigt för de som är drabbade. Men jag bor i Sverige och jag har inte tid att tänka på naturkatastrofer/sprängda kärnkraftverk. Nu får ni inte tro att jag är en kallhjärtad bitch som bara bryr mig om mig själv. Så är inte fallet. Jag grät när jag som 9åring kom hem och såg på TV att två flygplan hade flugit in i WTC. Jag klarar inte av att se gamla människor eller djur fara illa.

Och denna gången har jag en liten historia bakom mitt inlägg. Det är så här att jag sitter och kollar upp fakta till min fackuppsats om bloggar i engelska. Justin Hall är den första att någonsin posta sin blogg online. Han uppdaterar sällan och skriver mkt egna dikter. Men jag kollade upp mer ingående om honom och det visar sig att han är aktiv på Twitter och FB väldigt mkt. Han verkar vara en otroligt smart kille som verkligen har koll på vad som händer. Han strider för mänkliga rättigheter. Han pratar Japanska. Jag hittade denna hemsidan på hans logg och klickade in. Jag måste säga att bilderna är fantastiska, men framförallt så hemska och rörande. Jag satt faktiskt och smågrät lite när jag kollade igenom dem. Kan bero på att jag lyssnar på Erik Hassles sorgliga album samtidigt också...

Men titta igenom bilderna, det är verkligen värt det. http://bit.ly/fSOkAc
aaa
Kommentera inlägget här: