Filmer under mitt sportlov!

Ni kanske fortfarande går med sänkta huvuden, grubblande över vad jag hade för mig på mitt sista sportlov någonsin. Då kan ni få svaret, iaf vad jag gjorde de flesta kvällar/nätter. Nämligen kollade på filmer! Massa filmer :D

aaa

Wallander är ju Wallander. Svensk film. Deckare. Egentligen gillar jag engelska deckare mer. Då kan man inte urskilja dåligt skådespeleri med dålig accent. Om man då inte är engelsk vill säga. Men svenska skådespelare är inte världsklass... tyvärr. Men Wallander, de nya filmerna då med Pontus och Isabell, är faktiskt helt godtagbara.


'a

Christina Aguilera gör en remake på Coyote Ugly. Känns det som. Den gulliga tjejen kommer till storstaden för att söka lyckan. Hon hamnar på en klubb där hon sedan upptäcker att hon sjunger ju som en gud (vem visste?!?!)
Christina spelar bra, stör mig på hennes fula lugg genom hela filmen. Cher var bra, vem kan tro att hon snart fyller 70?
Christina förälskar sig i alla fall i låtskrivaren, på klubben, Jack. han spelar även James i Twilight och jag har ett svagt minne av att han är bad boy i OC...


a

Jag gillar inte Audrey Tautou. Har aldrig gjort. Hon är inte vacker. Tyvärr. Men hennes stil stör mig.
Jag vet inte om hon övertygar mig som Coco Chanel heller.
Filmen är ju fin i sig. Jag gillar att dem har behållt det franska språket. Men handlingen är lite lam.
Bra slut, dock tragiskt...



a

Ännu en Hollywood film som ska vara rolig och lärorik. Hur många såna här filmer finns det inte redan. Med just dessa två också. Steve Carell och Paul Rudd. Tråkigt... En man som älskar möss och som bara ställer till det. Jag hatar såna filmer... Tål dem inte längre. Man bara sitter och stör sig på att detta hade aldrig hänt i verkligheten och varför berättar inte killen sanningen för sin tjej/kompis från början? Mkt enklare


a

Mulan. En disn eyfilm. Har ni tänkt på att Disneyfilmer i stort sett aldrig är dåliga. Dem har en sann mening och bra låtar. Dolda vuxenskämt finns att hitta i varje Disneyfilm och är då roliga för hela familjen.

a

Black är en konstig man. Han är på ett sätt charmig och så. Men ändå, när man kollar närmare... suck
Sådär film. Den handlar ju om ngt. Bra handling. Och dem små människorna är så söta i deras utveckling :)



a

Sjukt bra film. Helt i min smak! Söt liten kille som flyttar till Kina med sin mamma. Han blir mobbad och utmanad. Därav lär han sig karate. Av självaste Jackie Chan :O  :)


a

Såg denna för andra gången :) Jättesöt film. Helt förtrollad av Mandy Mores röst.


a

Skräckfilm som Oscar och Olof hade köpt. Helt ok. Hoppade till ordentligt en gång. Creepy unge som begär godis och skyddar det med sitt liv

a

Knäpp film. Gillar dock Robert D. Junior, han är faktiskt en väldigt bra skådis enligt mig :) Mindre tycker jag om Zach Galifianakis. Han är irriterande i stort sett alla filmer han gör.


Detta var filmerna jag såg på lovet :) Tror inte jag har glömt ngn. Ingen film som briljerade så, isf Karate Kid. Men annars inte... Tråkigt. Jakten på den perfekta filmen continues!
Kommentera inlägget här: