Ett inlägg om en trevlig kväll och vänskap

Hej allihopa! Mår ni bra? Det gör jag :) Trots att solen har gått i moln. Trots att det är kallt ute. Trots att jag har massa plugga. Och trots att jag var ute igår.

Studentfest igår :D Det var toppen! Jag, Nina, Pia och Johanna träffades hemma hos Pia för en liten "förfest". Pia hade dukat fram nötter, choklad och cola och massa spel :) Så där satt vi som gänget i Inglourious Basterds, drack lite, skrattade en massa och gissade vilka karaktärer vi var. Det som förvånade mig var ändå att jag var rätt duktig på det :)

Jag fick en speciell känsla igår när vi var ute. Jag blev så himla lugn och njöt verkligen av sällskapet och allt som hände runt omkring mig. Mina klasskompisar är verkligen bäst! Olof var utklädd till en norsk skidåkare, Salle var supporter, precis som Johanna. Pia var skitsnygg i sitt gröna starbucksförkläde, Nina var en samlare, jag var en spion. Alla var faktiskt riktigt fina och kul att folk ansträngde sig :) Vi dansade sedan hela natten lång till helt okej musik. Lite tråkigt att dem sista låtarna man hörde var från Per Gessle dock.

Man inser nu när man är lite äldre att man verkligen omringar sig med vänner som ger en energi och inte bara tar. Det inser iaf jag. Jag vet vilka som kommer bli vänner för livet och vilka som bara är vänner för stunden. Jag pratade mycket med en "kollega" i vintras när jag jobbade. Hon är ungefär två år äldre än mig. Hon berättade för mig att när man tar studenter försvinner vissa människor som man trodde att man var kompis med. Då insåg hon vilka hon ska lägga sin energi på och vilka som är värda det. Det som hon sa var så rätt. Varför umgås med människor som drar ner dig? Varför umgås med människor du inte känner dig hemma med?

a


Kommentera inlägget här: