Fredag, du är välkommen

Hej alla mina fina läsare :D Eller alla 20 ;) Haha

Jag har fått smisk på rumpan av min bloggmanager Manny. Hon vill ju att jag ska blogga tio ggr om dagen, men igår var inte detta möjligt. Inte bara för att jag är lite efter i utvecklingen, inget internet i mobilen och inte webcam. Men detta var inte fallet igår. Det var nämligen öppet hus på Sunnerbo. Så igår var jag i skolan 12 timmar, varav 8-16 var själva skolan med tråkiga lektioner och så men efter fyra till ca åtta stod vi språkare i ett konferensrum. Intryckta i detta fislilla rum slängde vi in elever och folk för att titta på bio, äta godis, göra vår superduperawsome frågesport och helt enkelt njuta av vårt rum som verkligen spydde krims-krams från Spanien, Italien, Tyskland och Frankrike.

I rummet mittemot var elevrådet. Där kunde man spela ett bilspel, likt Need for speed, på en stor vägg. Jag och Manny tävlade mot varandra. Jag gick in i tävlingen med förväntningar om att jag inte skulle kunna vinna mot storspelaren. Men hon förlorade och jag VANN! Jag skrek högt och hoppade av glädje. Jag vann en skitfin t-shirt. Faktiskt en sån jag letar efter att köpa. Vill ha lite mer roliga motiv på enkla t-shirts :) Skicka gärna en till mig så kan jag sponsra dig på min blogg! 

Nää men summeringen av Öppet hus Sunnerbogymnasiet 2011, faktiskt skitbra! UF:arna detta året är grymma och lärarna bjöd på sig själva. Det var underhållning av elever och festkommittén hade fest (?) :)

a
 

Kommentera inlägget här: