Ljungbydagarna 2011

Hela veckan har det varit ståhej på stadens gator. Ungdomar springer runt i cirklar och dricker öl. Medelåldersmänniskor sitter i öltälten och gissar vad det är för låtar som spelas. Pensionärerna spelar på lyckohjulet i Svenska Kyrkans tält.

Nää, asså jag har ingen koll på vad som händer på stan denna veckan. För jag har inte varit där nere. Ljungbydagarna lockar inte mig som hårt arbetande 19åring förens helgens festligheter drar igång. Imon klockan fem börjar det! Då smäller det i Annas pants! Då springer jag hem och hämtar kameran och fotar karnevalen som ska tåga genom Ljungbys gator. Syrran ska vara med och lite kompisar så då tar jag med mig mina låtsasbarn Pie, Nina och Becka och kollar. Efter karnevalen är det fest hela natten lång som gäller och den som yttrar orden "all day, all night, WTF, la genta esta muy loca" stryper jag hårt och långsamt. Om det inte är en utav mina egna kompisar för då är det ok!

OKEY! GUESS I'LL SEE YA TOMORROW!

Kommentera inlägget här: