Det är då vi vägrar ge upp



Sveriges radio, P3, släppte denna låten igår som ska få folk att tänka om och se hur folket på Afrikas horn har det. Pengarna som denna låten drar in går oavkortat till Radio Hjälpen som har folk nere i Somalia och andra drabbade länder.

En sak jag inte förstår är varför man säger att detta har blivit en katastrof nu. Har det inte varit det ett tag nu?! Att svält, misshandel, våldtäkter och dödsfall uppmärksammas nu som en av 2011 största katastrofer fattar jag bara inte...

Detta inlägg tänker jag avsluta lite klyschigt med att säga att vi alla kan göra någonting för befolkningen i Afrika som har det dåligt. Det finns alltid hjälporganisationer som man kan skänka pengar till. Jag skänkte lite pengar igår, så mycket som en fattig arbetslös har råd med :) Men jag känner att jag iaf är delaktig och att jag har gjort något, även om det är ytterst lite.
Kommentera inlägget här: