Framtiden

Idag, sista lektionen, satt vi i språkklassen och pratade med våran gulliga Latinlärare om framtiden. Vad som händer efter gymnasiet. Vad händer efter gymnasiet? Vart kommer alla ta vägen?

Hon berättade för oss hur hon hade studerat i Schweiz, vilket var min dröm innan, och att hon fick barn och pluggat franska på universitet. Hon gav även vuxna bra råd så som att vi ska ut i världen innan vi pluggar och helst ska vi åka direkt så att vi inte blir kvar här i Ljungby. Då blir det lätt att man blir fast.

Jag har lite alternativ, som jag skulle vilja välja på men inte vet riktigt ännu. Det är drömmar, men minst en av dem ska gå i uppfyllelse! Det lovar jag mig själv.

Jag vet i princip vad mina kompisar vill göra efter skolan. Manny vill väl till London ;) eller Barcelona. Bort ska hon iaf. Johanna ska väl till USA och bli känd tecknare :) Bex tror jag ska resa jorden runt med sin syster.

Men vad ska jag göra?

Jag vet i alla fall nu att Ljungby lockar mig inte ett piss efter nästa sommar. Nästa sommar ska jag nog jobba lite, umgås med mina nära&kära, festa och bara ta det som jag vill. Sen drar jag någonstans. Bosätter mig ett tag. Kanske Au-pair? Kanske i New York, kanske i London.
Jag kanske flyttar till Sthlm och börjar jobba någonstans där.

Jag måste göra något i alla fall. För vad jag än gör hjälper det mig att bestämma mig i framtiden. Om jag åker till Afrika och inte gillar det, fine, då vet jag det. Då drar jag någon annanstans och gör min shit där ;)

Haha nee men det är sant. Stanna inte kvar om det inte passar dig. Och om det händer något kan du alltid återvända hem och med den vetskapen tar jag trygga, stora, stolta kliv ut i vuxenvärlden och flyttar utomlands. Men inte förens om ett år. Så än ska jag inte lämna Ljungbys gator i fred. Än ska vi härja, styra och slåss ;)

a

Jag kommer hitta det jag saknar, alltid sova tills jag vaknar

 


Kommentera inlägget här: