Skolfotodag

Idag tog klassen skolkort. Vårt tema var olika sorters fighters. Jag var polis, oväntat va? Becka var Gandhi med texten "Fighting is never the answer", Johanna var en ascool ninja, Viktor var Gandalf, Oscar var kaviarmannen (?), Nina & Pia var stridspiloter och Emelie och Louise var militärer. Sen var resten av klassen en salig blandning :) Men jag tror detta kortet kommer bli skitbra!

Lägger upp det här så fort jag kan. Sen fick vi även ta individuella kort. Man har ju alltid tagit lite stela och tråkiga kort men inte detta året. Ny fotograf, nya regler. Tydligen. Så vi hade en sminkös som gjorde oss fina innan kortet om man ville. När det var min tur att ta kort frågade han mig om jag vill ha fläkt som skulle blåsa snygg i håret. Ok, svarade jag och skrattade till lite. Sen fick man posa lite hur man ville. Nina gjorde nog det snyggaste. Stridspilot som hon var la hon sig ner med sin hjälm framför henne i äkta Ernst Kirchsteigerpose :D Asbra.

Sen frågade fotografen mig om jag inte kunde göra en Tyrapose. Vafan var det tänkte jag. Sen visade han mig hur den var och jag bara skrattade och gjorde lite på skoj. Nu när jag kommer hem och googlar skiten verkar killen som tog kort lite skum. Varför skulle jag göra den här jag-skiter-nästan-ner-mig-posen?

a

Kommentera inlägget här: