Ladda inför natten

Nu laddar jag upp inför natten. Det låter som jag ska göra något riktigt jobbigt, och på sätt och vis ska jag det. Jag ska streckläsa min engelskabok. Vår Hitler till engelskalärare tror att jag kan läsa 125 sidor på ett par futtiga dagar. Och visst, jag kan skryta med att jag läste ut Harry Potter 5 (den tjocka på 1000 sidor) på endast tre dagar. Jag är mäkta stolt! :) Men! Ett stort fett men. Jag kan inte läsa om jag tvingas eller om jag inte får streckläsa den under tex tre eller fyradagars peridoder. Jag kan inte läsa typ 40 sidor på en kväll, lägga i från mig boken och fortsätta så resterande dagar på typ två veckor. Det är omöjligt. Så tråkigt. Jag väljer dessutom dem tråkigaste böckerna. Denna gången tänkte jag outside-the-box och valde en Agatha Christie bok, Five little Pigs. Vad tänkte jag?

Jag borde gjort som alla andra och tagit en bok som jag läst under sommaren. Smart drag där. Men men... Bara för det ska jag kolla om bokf*n har blivit filmatiserad. Då banne mig!

a

Mihi, köpte en storpack på båten från Tyskland. Pappa tog förvånadsvärt en och Viktor fick med en.

Kommentera inlägget här: