Hej blåmärke!

Idag har inte varit min dag, eller rättare sagt eftermiddag! Fyy vad hemska saker jag har blivit utsatt för. Nejdå det kunde varit värre :)

Det började med att jag halkar in i stallet och druttar på rumpan in. Om inte pinsamheten tog över mig gjorde tanken på det feta blåmärket jag kommer få på höger skinka det. Sen när jag rider uppe i sickinge tog jag vatten över huvudet och hoppar ett relativt högt hinder. Cas går inte så bra i höger varv så jag kär på som vanligt men hästen stannar och hoppar hindret stillastående. Jag flyger oväntat som en vante ner i hindret och hamnar under hästen som förbryllt drar upp hovarna så han inte ska trampa på mig. Men han lyckades träffa min högra vad rejält och jag som landade pladask på höften vrider mig i smärtor. Pappa springer efter hästen och Viktor klappar på mig. Vilken smärta ändå. Men nu är allt fint :)

Hästen blir utan mat i en vecka dock :) Godnatt puss
Kategori:
Kommentera inlägget här: