Tredje advent

Söndagar, det är något speciellt med dem. Det är den dagen du kan sova länge men måste gå och lägga dig tidigt. Det blir så mycket sovande. Jag måste bli bättre på att gå upp tidigt, man får så mycket gjort. Men samtidigt finns det inget bättre än att ligga kvar extra länge i sängen och gosa ner sig. Hoppas att någon kommer med lite frukost, hör musik från köket, känner doften av kaffe och ser hur solen letar sig in men inte riktigt när din säng :) Underbart!

Jag hade väl typ en sån dag idag, minus frukost på sängen. I dag har jag bakat lussebullar, varit hos hästen, möblerat lite i mitt rum (ser ut som att jag bor i minimiland, I'll explain later), varit nere på Maxi och "storhandlat" proviant som hushållet behöver. Man känner sig så vuxen när man går där inne, med plånboken, handlarlistan, korgen och osminkad. Illa...

Vi firade iaf advent som vanligt. Denna gången hos Johannis :) Dem där monstrerna fick äntligen se Moulin Rouge, så nu slipper vi den deppiga filmen ett tag till. Tills deras törst växer och till slut så ba måste vi se den igen ;) Skojar lite med er, men ni vet att jag älskar er. Filmen är jääättefin och jag älskar musiken. Men den är så deppig i slutet. Jag är en sån filmtjej som behöver ett lyckligt slut. Olyckliga slut har vi nog med i verkligheten. Som typ Micke och Molle. Fy fan vad sorgligt! Dumma dumma jägare och dumma björn!

a

 

Ingen random bild. Vald med omsorg med tanke på alla olyckliga slut. Grr på dem!

Kommentera inlägget här: