Träning för Björne

Avslutningsträning för Björne, Björn Carlsson, var det idag. Måste säga att detta var den bästa och den sämsta träningen på länge. Det var six bars. Och som många andra hoppas jag på höga höjder. Men allt jag kom upp i var möjligen 1.30. Jag blir så himla besviken på hästen, han är lat och självisk på något sätt. Efter att han stannade på en liten oxer, när han kom perfekt på det, blev Björne arg och grabbade tag i den långe piskan och drämde den i bakbenen och brevid honom. Stackars Cas blev jätterädd. Men jag vet att han förtjänar det innerst inne, men jag har så svårt med att straffa min lilla gulleplutt. Så en rädd Cas tar sig över nätt och jämt över hindrena.

Jag var helt själv på träningen med. Det var lite udda :P Sen efter träningen trodde jag att jag skulle dö, inte på det där småjobbiga viset. Utan jag trodde allvarligt att jag skulle dö. Mina tår exiterade inte längre, min väst sitter alltför tajt och mitt huvud sprängdes av migränanfall. Spy skulle jag göra vilken sekund som helst, men som tur var klarade jag mig.

Tack Lina och Dan för all hjälp idag på träningen :) Det var kul!
Kommentera inlägget här: