Rik och kluven

Fiffig rubrik va?

Efter en sugigt dålig natt gick jag upp tidigt, halv tio på en helg är tidigt!, och satte händerna i mitt tredje-världskrigs-rum. Nu var det dags för lite förbättring och rensning. Sagt och gjort, nu är rummet i sin bästa form och vi mår jättebra :) Jag är otroligt stolt över mig själv då jag inte är precis känd för mitt rena och välstädade rum. Men vafan, jag har väl inte tid att städa när det finns så mycket annat roligt att göra? Som att plugga tex, eller bita på tårna eller pilla navelludd. Jag kan säkert räkna upp tio utomordentliga orsaker som är mycket bättre att syssla med än att städa.

När jag väl höll på att vända mitt rum och-och-ned hittade jag Grattiskort från min födelsedag (när jag fyllde 18 då såklart). Jag öppnar och beskådar alla fina och omtänksamma ord som har skrivits till mig. Med en drömsk suck öppnar jag ett kuvert. 500 kr beskådar mina ögon. Fattar ni det eller?! :D Jag springer ut till mamma och berättar. Sen fortsätter min städning. Jag öppnar lite fler kort. Det kanske finns ngt mer. Och så klart gör det det!!! 500 kr till :D Jag är ju världens rikaste just nu! Fo' sho'.

Lycklig över att jag har råd med allas julklappar ska jag köpa ngt extra fint :) Kanske till mig själv eller till en käresta ;) Haha

Nu ska jag plugga. Ciao
Kommentera inlägget här: