Nattinlägg

God natt på er (med äkta Håkan Hellströmröst) !

Vad gör jag? Joo, jag sitter i köket med datan och försöker skriva lite på ett tal som vi ska hålla i engelskaklassen på fredag. Det handlar om vår tidsresa tillbaka till Woodstock *vågen*!
Det kommer nog bli bra det här. Jag har en expert till pojkvän och en hel del erfarenheter i bagaget, så tillsammans benar vi ut det här :P Haha, nee men skämt å sido. Viktor, du är väldigt duktig! Men jag, som inte är så insatt, klarar mig bra på Wikipedia. Tacka Gud för Wikipedia.

Idag har jag gått i skolan, sen gick jag ut till hästen. Det blir lite mer än 7 kilometer. Inte häpnadsväckande men fortfarande klappar jag mig på huvudet stolt. Det läskiga som hände mig var när jag skulle gå hem. Det är ju skog hela vägen och det började bli mörkt. För det första är jag skitmörkrädd så jag traskar på snabbt. Så när jag kommer ut till en stor väg som leder mig i ljus hem får jag syn på en mörk gestalt ståendes på ängen till sidan om mig. Typ 20 meter bort. Jag fryser till is och vänder mig sakta om. Där står en älg och glor på mig! Jag ber sakta en bön att han inte ska äta upp mig. Sen börjar jag ta små vacklande steg framåt i hopp om att den inte anfaller.
Sen sprang den vidare in i skogen. Lättad som jag var gick jag vidare. Men det dröjde inte länge förens nästa hjärthöjare skulle infalla. Under ett träd ser jag i ögonvrån (uppåt) att någonting faller från himmelen. Så jag stannar och följer en isblandad snöboll falla och krossas till marken precis framför mig.

Fattar ni vilken spänning denna dagen har innehållet eller?
Kommentera inlägget här: