Ett litet peppinlägg

Jag är så skoltrött. Jag vill därför dela med mig med min skoltrötthet. Jag vill försöka vända det till något bra! Om det nu är möjligt. Det som tynger mig just nu är inte religion, eller matte eller naturkunskap som jag trodde. Utan min älskade franska :( Vi har bytt lärare. Det suger, nu har vi en gammal tant. Vi som hade så kul för att citera Nina.

Nä-hä hörrni! Vi ska inte låta höstmörkret segra! Vi kan klara detta tillsammans!

Så här kommer Annas-ta-ingen-skit-från-höstmörkret-eller-skolan-utan-vänd-det-till-en-positiv-sak-lista :

  • Det första som kom till mig och min mindre intelligenta hjärna var fika! Inte just för att kaffekoppen och den där lilla kakan ligger bredvid mig just nu utan för att det är mysigt! Speciellt i höstmörkret då alla är hemma och kämpar i skolan. Planera in en dag då ni inte har så mycket läxor och fika loss!

a



  • Kryp ner med en skitbra bok i sängen med massa kuddar och filtar. Jag kan rekomendera Harry Potter (jaa jag är en Harry Potter nörd), nästan alla Marian Keys böcker eller varför inte för den som inte orkar hålla upp en bok; en tidning !! :D

a

Varning för att somna om man läser flitigt ;)

 

  • Eller varför inte anordna en superb filmkväll, eller ännu bättre filmmaraton! Själv har jag och några klasskompisar planerat Sagan om Ringen maraton i flera månader nu. Antingen gillar vi att planera det eller så är det bara snack och liten verkstad.

  • Åhhhh ni skulle varit med på tjejernas efterrättskväll i våras :D Vi samlades hemma hos Pia och alla hade med sig varsin efterrätt. Sen satt vi där och spelade spel heeeela kvällen och spelade hög musik :D SKITKUL!!! (var är dem bilderna? :S)

  • Om man känner sig energisk kan man ju ut och springa. Men om man har en pojkvän blir detta oftast inte av. Man hamnar istället i soffan och degar och säger "Jag springer imon" Men nu jäklar! Vi börjar nu inför Gbgvarvet 2011!

a

 

Fler sköna tips inför överlevnadsmånaderna kommer!!! :D





becka:

hade gillar skarpt:)

becka igen:

hade betyder säkert haha på något språk;)

Carolina:

Efterrättskväll låter kanon! ;) En efterrättshelg kanske? ;) Fniss!

Kommentera inlägget här: